a407949e52e2d89e12dcef7fd6b4ea23Hajlamosak vagyunk olyannyira beletemetkezni és belefeledkezni a munkába, hogy már csak azt vesszük észre, sajog a nyakunk, hátunk, izmaink teljesen merevvé váltak. Egy kis tudatossággal azonban elejét vehetjük az ülő munka kellemetlen tüneteinek.

Ezúttal egy olyan gyakorlatot mutatunk, melyet nem csupán a tested fog meghálálni: csökkenti ugyanis a stresszt benned!

 

Egyperces gyakorlat: Félhold állás

Ez az oldalra hajló póz megnyitja a mellkast és a bordákat, hogy a levegőt elmélyültebben áramolhasson a tüdődbe, ami pedig nyugodt idegrendszert eredményez. Emellett javítja a testtartást.

Állj csípőszéles terpeszbe, lábaiddal szinte gyökerezz bele a talajba! Ha stabilabban szeretnél állni, egyik kezeddel megkapaszkodhatsz az íróasztalodba, szekrénybe vagy bármibe a közeledben. Óvatosan feszítsd meg a hasizmaid, belégzésre emeld a szabad karod magastartásba, majd kilégzésre hajolj oldalra. Nyújtózz meg hosszan, egy újabb belégzés utáni kilégzéskor még messzebb próbálj elérni. A nyújtást az ujjaid végétől a lábujjaidig érezned kell! Kilégzésre alaphelyzetbe térj vissza.

Forrás: http://www.yogajournal.com